ביתבלוגכיצד לכתוב קורות חיים בצורה נכונה לאחר סיום קורס טכנאות

כיצד לכתוב קורות חיים בצורה נכונה לאחר סיום קורס טכנאות

קורות החיים שלכם הם הרושם הראשוני שתשאירו בכל מקום עבודה אליו תנסו להתקבל, זוהי הרגל הראשונה שתכניסו בדלת ולכן חשוב מאוד שקורות החיים שתשלחו עבור משרה מסוימת יכתבו בצורה נכונה. אגף משאבי האנוש של כל חברה מקבל אליו מידי יום עשרות אם לא מאות מועמדים ולכן קורות חיים שנכתבים בצורה נכונה וראויה, יכולים לסייע לכם לבלוט בין יתר המועמדים, להגביר את הרלוונטיות שלכם למשרה ואת הסיכוי שלכם להיות מזומנים לראיון עבודה. 

ישנן חברות רבות המציעות את שירותיהן בכתיבת קורות חיים מוקפדים אך כתיבת קורות חיים בחינם היא האופציה בה רבים בוחרים. לפני שאתם פונים לכתיבת קורות החיים שלכם, עליכם להכיר ראשית את המבנה הסטנדרטי של קורות חיים ומספר טיפים חשובים כדי שקורות החיים שתוציאו תחת ידיכם יהיו מוקפדים וישאירו רושם הולם. 

מבנה סטנדרטי של קורות חיים:

ישנם שני פורמטים נפוצים לכתיבת קורות חיים; לפי סדר כרונולוגי זו השיטה הנפוצה יותר בקרב מעסיקים ועובדים בארץ או לפי תחומי עיסוק. לאחר שבחרתם את הפורמט הרצוי לכתיבת קורות החיים שלכם עליכם לוודא שהם מכילים את 7 הנושאים המופיעים בכל קורות חיים סטנדרטיים:

  1. פרטים אישיים- חלק זה יכלול את השם שלכם, מספר טלפון, כתובת מגורים וכתובת מייל. אם ברשותכם פרופיל לינקדאין מסודר ומוקפד ניתן לצרף גם את שם החשבון. אין צורך לציין מצב משפחתי, תעודת זהות או גיל. 
  2. ניסיון תעסוקתי- החלק האינטגרלי בקורות החיים שלכם, שם תוכלו לפרט בעבור המעסיק מה עשיתם בעבר. הניסיון התעסוקתי שלכם יכול להעיד עליכם המון והוא למעשה נותן לאגף משאבי האנוש מושג האם תוכל להתאים למשרה המבוקשת. הניסיון התעסוקתי יפורט בסדר כרונולוגי. אם מדובר בניסיון שולי חישבו על לתאר אותו בקצרה או להשמיטו קליל והרחיבו כאשר מדובר בניסיון חשוב ורלוונטי למשרה המבוקשת. 
  3. השכלה- כאן תפרטו אם יש לכם תואר, תעודות הסמכה מסוימות או הכשרות רלוונטיות בקורסים שונים. בנוסף תוכלו לצרף הישגים, תעודות הצטיינות או פעילויות שלקחתם בהם חלק במהלך לימודיכם. 
  4. שירות צבאי- ככל שאין רלוונטיות למשרה המבוקשת פרטו בקצרה על התפקיד ועל אורך השירות. לעומת זאת, אם הניסיון הצבאי רלוונטי כניסיון מקצועי פרטו והרחיבו וכן יש מקום להוסיף אותות או תעודות הצטיינות למיניהן. 
  5. תועלת- תמצתו בקצרה על תכונות האופי שלכם והתועלת שאתם יכולים להביא למשרה, בפסקה זו תוכלו לספר למה אתם חושבים שאתם מתאימים למשרה על פני אנשים אחרים, מה הכישורים והיכולות שאתם מביאים עמכם. 
  6. שליטה בשפות- זה המקום לכתוב את כל השפות שאתם יודעים ולדרג בהתאם לשליטתכם בשפה. 
  7. פירוט יישומי מחשב ותוכנות איתם אתם יודעים לעבוד. 

אם כן, כתיבת קורות חיים בחינם צריכה לכלול את כל הפירוט לעיל וכדי שקורות החיים שלכם יבלטו מעט מכל השאר ויראו מדויקים ומוקפדים, אספנו עבורכם מספר טיפים חשובים.

טיפים חשובים לכתיבת קורות חיים: 

  • תאימות- חשוב מאוד שתתאימו את קורות החיים שלכם למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. אם המשרה היא באנגלית כתבו את קורות החיים באנגלית, אם המשרה דורשת כישורים מיוחדים הדגישו כיצד הכישורים שרכשתם במהלך החיים (בניסיון התעסוקתי, הצבאי או ברכישת ההשכלה) מתאימים ויכולים לסייע לכם לבצע את המשרה הרלוונטית בצורה הטובה ביותר. 
  • עיצוב- קורות החיים צריכים להתפרס על עמוד אחד בלבד. וכן, אחידות היא שם המשחק, שימו לב שאתם משתמשים באותו הגופן (בדרך כלל משתמשים ב-David  או Ariel) ובאותו גודל של כתב (בדרך כלל בגודל 11 או 12), השתמשו בבולטים, הדגשות במקומות הנכונים והקפידו לשמור על רווחים כך שקורות החיים שלכם יהיו נוחים ונעימים לקריאה. 
  • שפה- ככלל, קורות חיים נכתבים באמצעות שמות פעולה, במקום לכתוב בתיאור הניסיון התעסוקתי "ניהלתי צוות של 50 עובדים" יש לכתוב את שם הפעולה "ניהול צוות של 50 עובדים". לאחר התיאור של הניסיון התעסוקתי תוכלו להוסיף בכמה מילים הוכחות והישגים שלכם בתחום התעסוקתי או ברכישת ההשכלה תוך שימוש בגוף ראשון לדוגמא: "יזמתי התנהלות ירוקה במשרד…"

במידה ואין לכם הרבה זמן ואתם מעוניינים ליצור קורות חיים בצורה מהירה ונוחה, היכנסו לאתר דנאל לכתיבת קורות חיים בחינם והתחילו לשלוח מועמדויות למשרות השונות. 

קורסי מקצועיים שיכולים לעניין אותך